Steeds meer gemeenten in Nederland gaan over tot de aanpak van de permanente bewoning van recreatiewoningen. De laatste tijd wordt Vereniging Vrij Wonen overspoeld met verzoeken om hulp, bij het reageren op gemeentelijke acties. Vereniging Vrij Wonen wil - voor zover dat in haar vermogen ligt - leden hierbij behulpzaam zijn.
Voor leden van Vereniging Vrij Wonen is hiertoe een werkgroep Help Desk in het leven geroepen.

Het stellen en beantwoorden van vragen

Leden van de BVVW kunnen vragen stellen aan de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (zowel per e-mail als schriftelijk) onder vermelding van het lidmaatschapsnummer.

Ook niet-leden van de BVVW kunnen via genoemd e-mailadres vragen stellen. Dit kan alleen onder vermelding van naam, adres en woonplaats en eventueel de naam van het park waarop zij woonachtig zijn of waar zij over een recreatiewoonverblijf beschikken.

De beantwoording van vragen van leden zal over het algemeen gedetailleerder zijn dan van vragen van niet-leden. [Het voordeel van het lidmaatschap.]
Wij verzoeken u uw vragen zo gedetailleerd mogelijk te stellen, zodat bij de beantwoording niet onnodig veel tijd besteed behoeft te worden aan zaken die reeds bij u bekend zijn.
Schriftelijke vragen aan de Helpdesk kunnen worden gesteld via het secretariaat.
Correspondentieadres:  BVVW, Postbus 1094, 3860 BB Nijkerk

De kosten van de beantwoording

Het beantwoorden van vragen is een gratis service van de BVVW. Indien de Helpdesk er geen antwoord op kan geven, dan kunnen wij u eventueel - indien u dat wenst - doorverwijzen naar een bij de BVVW aangesloten advocaat. Bij doorverwijzing vermelden wij het uurtarief dat wij voor onze leden bij de betrokken jurist/advocaat hebben bedongen. Voor niet-leden geldt geen uurtariefkorting.

N.B. Als niet-lid kunt u zich natuurlijk ook tegelijk opgeven als lid. Doet u dit tegelijk met het indienen van de vraag, dan wordt uw vraag behandeld als dat van een lid.

Aansprakelijkheid

Beantwoording van vragen geschiedt naar beste vermogen, gebaseerd op kennis en ervaring, zowel van ervaringsdeskundigen als van juristen.
De BelangenVereniging Vrij Wonen kan echter geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden.
Het gebruik van deze informatie betekent dat u akkoord gaat met deze niet-aansprakelijkheids-verklaring.

Het stellen en beantwoorden van vragen

Correspondentieadres:  BVVW, Postbus 1094, 3860 BB Nijkerk